REVIEW: That Awkward Moment (2014).

That Awkward MomentHi there! Ik zit de laatste tijd een beetje met een probleem. Een blog-gerelateerd probleem. Want kijk, als ik wil bloggen over films en televisie, moet je films en televisie kijken. Oh, en een werkende laptop zou ook fijn zijn, want die blogjes moeten érgens op getikt worden. En laat het nou net zo zijn dat alle drie die punten op dit moment best een beetje lastig zijn. Want:

1. Mijn televisie was stuk. Hij is gemaakt, maar staat nu bij mijn ouders in Heerlen. Beetje omslachtig, want ik woon in Utrecht.
  2. Mijn laptop gaat waarschijnlijk één dezer dagen stuk. Ik heb hem een paar keer laten vallen (don’t ask), de accu houdt het nog geen twee minuten uit zonder stroomkabel en als ik mijn laptop kantel, hoor ik een metalen dingetje in mijn laptop van boven naar beneden vallen (en jaaa, ik weet dat ik niet met mijn laptop moet schudden ;). Dus, ik ben aan het sparen voor een nieuwe laptop, wat ons brengt naar probleem numero drie.
  3. Kijk, als je over films blogt, is het wel tof als je over nieuwe films blogt. Ik zou ook heel leuk en aardig Titanic of The Notebook kunnen reviewen, maar ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten. Maar laat het nou net zo zijn dat nieuwe films alleen in de bioscoop te zien zijn en dat zo’n bezoekje geld kost, geld dat ik op dit moment aan het sparen ben voor een nieuwe laptop en een eventuele vakantie deze zomer. Nou ben ik dus ook maar een studentje, en leef ik op dit moment dus echt zo zuinig mogelijk. Bioscoopbezoekjes passen er dus niet helemaal in, hoe jammer ik het ook vind.

Dus tja. Waar haal je dan je films vandaan? Nou, je raadt het waarschijnlijk al wel. Daarom zal ik de komende tijd misschien films reviewen die niet meer in de bioscoop te zien zijn, maar zal ik toch proberen zo recent mogelijke films voor jullie te reviewen. En ach, misschien is het vriendje wel een keer zo lief om me mee te nemen naar de bioscoop! *hint* Annnyway: on to the review. Ik keek dus That Awkward Moment. Gewoon, meteen na een oersaai college, om me een beetje op te vrolijken met een dosis Zac Efron. Werkt altijd.

TAWM2

Goed, in That Awkward Moment volgen we drie vrienden: hartenbreker Jason (Zac Efron), de grappige Daniel (Miles Teller) en de zeer jong getrouwde en serieuze Mikey (Michael B. Jordan). Wanneer blijkt dat Mikey’s vrouw van hem wil scheiden, sluiten de drie een pact: ze blijven alle drie single. Voor Jason en Daniel lijkt dit absoluut geen probleem, want beiden – en dan vooral Jason – zien een serieuze relatie niet zitten en houden het vooral bij one-night stands. Met de nadruk op lijkt, want tijdens hun eerste gezamenlijke stapavondje komt Jason de mooie en lieve Ellie (Imogen Poots) tegen. Langzaam maar zeker komt Jason er achter dat Ellie de eerste vrouw is met wie hij wel eens écht een relatie zou willen beginnen. Tegelijkertijd hebben zijn twee vrienden het ook maar wat moeilijk om zich aan de afspraak te houden, waardoor alle drie – zonder dat ze het van elkaar weten – een relatie er op na houden die serieuzer is dan afgesproken.

De focus ligt vooral op de verhaallijn van Jason – wat logisch is, aangezien hij de grootste ontwikkeling doormaakt in de film. Van charmante casanova verandert hij in serious boyfriend material. Beetje jammer dat dit ook meteen de meest voorspelbare verhaallijn is, want ik denk dat jullie allemaal al wel kunnen raden welke kant dit verhaal op zal gaan. Daarnaast moet Zac het vooral hebben van zijn looks, want zijn acteerwerk is.. nouja, niet slecht, maar hij wordt er toch wel echt uitgespeeld door bijvoorbeeld Imogen Poots en Miles Teller. Beetje jammer dat ook deze acteurs wat weinig stof hebben om zich in vast te bijten, want ook hun personages blijven aardig vlak.

TAWM3

Dat de film verder ook niet heel veel diepgang heeft, zal niemand echt verbazen. De humor is ook écht niet van hoog niveau (maar goed, dat maakt niet uit, want ik vond het toch nog grappig – al zegt dat misschien meer over mij). Er wordt hier en daar geprobeerd iets op het sentiment te spelen, maar deze pogingen hebben (tenminste op mij) weinig effect. Daarnaast is de film gewoon ook ontzettend voorspelbaar, maar ach, dat weet je ook al vóór je de film aanzet. Prima film voor een avondje met een paar vriendinnen op de bank, of wanneer je zin hebt in een me-myself-and-Ben&Jerry’s avondje. De film is in ieder geval vermakelijk genoeg om je een avondje bezig te houden – al moet ik zeggen dat ik tijdens het kijken van de film wel mijn magnetronmaaltijd heb opgewarmd én mijn nagels heb gelakt. Maar ach, zo’n bui heeft iedereen wel eens.

© Foto’s: iMDB.